attbestigaberg.blogg.se

Att bestiga berg
Hej!
 
Min blogg heter "att bestiga berg", och det är lite så det känns när man lever i en familj med ett barn på 16 år som har hamnat i en depression. Maktlösheten, kampen och den gränslösa kärleken, ett virrvarr av känslor som man ska försöka kontrollera någorlunda för att vara stark i en situation som känns omöjlig att hantera. Jag tror att jag kommer att använda denna blogg som en ventil. Här kan jag skriva det jag känner och tänker, och få utlopp för de funderingar som dagligen upptar mina tankar. 
 
 
I skrivande stund har det gått ungefär 7 månader sedan hen blev sjuk. Det visade sig snabbt att det skulle bli rejält sämre, innan det kunde bli bättre. 
 
Jag kommer att återge mycket av det som hänt under den här tiden. I vanliga fall har jag inte sådär jättebra minne, men på detta berg vi bestiger just nu så kommer jag ihåg varje stig vi gått på, träd vi passerat och stenar som vi vänt på. Jag minns alla känslor, frågor och stunder av lycka som vi haft under denna period. Vi har kommit en bit upp på berget nu, men vi vet inte riktigt hur högt det är upp till toppen. Det vi vet är att vi tittar uppåt och kämpar som familj.
 
Hoppas ni vill följa med på vår resa!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress